Δειγματική διδασκαλία του φιλολόγου Ευθυμίου Κουφογιάννη στην ιστορία της β’ τάξης (Αμερικανική Επανάσταση)

You are currently viewing Δειγματική διδασκαλία του φιλολόγου Ευθυμίου Κουφογιάννη στην ιστορία της β’ τάξης (Αμερικανική Επανάσταση)

Μία ακόμη δειγματική διδασκαλία υλοποιήθηκε στο σχολείο τη φετινή χρονιά στο πλαίσιο της ανταλλαγής, μεταξύ των εκπαιδευτικών, καλών διδακτικών πρακτικών. Ο φιλόλογος (και διευθυντής του σχολείου) κ. Κουφογιάννης Ευθύμιος υλοποίησε στις 30/4 σχέδιο διδασκαλίας στο εργαστήρι ηλεκτρονικών υπολογιστών, που αφορούσε την Αμερικανική Επανάσταση, σ’ ένα τμήμα της β’ τάξης και παρουσία συναδέλφων εκπαιδευτικών. Το διδακτικό σενάριο περιλάμβανε τεχνικές και μέσα που προβλέπονται στα νέα προγράμματα σπουδών όπως ομαδοσυνεργασία, διάλογος – δραματοποίηση, χρήση ψηφιακών μέσων, έρευνα πηγών, παραγωγή προφορικού και γραπτού λόγου, επιχειρηματολογία, προσομοίωση γεγονότων, παιχνίδι ρόλων.

Οι μαθητές/τριες χωρίστηκαν τυχαία σε έξι ομάδες των τριών μελών και έλαβαν από ένα φύλλο εργασίας με διαφορετική αποστολή. Ερεύνησαν μεταξύ άλλων τα αίτια και τις συνέπειες της Αμερικανικής Επανάστασης, δημιούργησαν μία χρονογραμμή με τα σπουδαιότερα γεγονότα και πρόσωπα που έπαιξαν πρωταγωνιστικό ρόλο, έκαναν μία αναπαράσταση της Συνέλευσης των αμερικανών αποίκων διατυπώνοντας απόψεις υπέρ και κατά της Επανάστασης, διερεύνησαν την επίδραση του Διαφωτισμού τόσο στην εξέγερση όσο και στη δημιουργία και την οργάνωση του αμερικανικού κράτους και προσπάθησαν να εξηγήσουν το φαινόμενο της επίδρασης της αμερικανικής κουλτούρας σε παγκόσμιο επίπεδο και για πολλές δεκαετίες.

 Τη δεύτερη ώρα παρουσίασαν τα ευρήματα της έρευνάς τους στην ολομέλεια ενώ δέχθηκαν ερωτήσεις από συμμαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς.

Τέλος, με τη βοήθεια του Chat GPT, ως εργαλείο τεχνητής νοημοσύνης, αναζητήθηκε απάντηση στο ερώτημα για το αν η Αμερικανική Επανάσταση ήταν για την εποχή της δικαιολογημένη. Η απάντηση που δόθηκε ήταν άκρως διπλωματική: εξαρτάται από ποια πλευρά και ποια συμφέροντα εξυπηρετούνταν εκείνη την εποχή.

Τη δειγματική διδασκαλία παρακολούθησαν οι εκπαιδευτικοί Παπαδημητρίου Αθανάσιος, φιλόλογος και σχολικός συντονιστής φιλολογικών μαθημάτων, οι φιλόλογοι κ.κ. Ψιλούτσικου Μαρία, Κουβάτα Φωτεινή, Αργυροπούλου Ελένη, Παναγιωτοπούλου Κατερίνα και ο θεολόγος κ. Μπαλάφας Κωνσταντίνος.