Επιμορφωτής: Καμπουρόπουλος Ιωάννης, ΠΕ01, εκπαιδευτικός του 4ου Πειραματικού ΓΕΛ Τρικάλων
Η συνεργασία των γονέων με το σχολείο του παιδιού τους θεωρείται βασικός παράγων για τη βελτίωση όχι μόνον της σχολικής επίδοσης του παιδιού αλλά και των σχέσεων με το σχολείο και τους δασκάλους, της κοινωνικής του συμπεριφοράς και γενικότερα της κοινωνικο-συναισθηματικής του ανάπτυξης. Επίσης έχει συνδεθεί με την αύξηση της αποτελεσματικότητας και την αναβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης καθώς και με τη βελτίωση της γονικής συμπεριφοράς στο σπίτι.
Όμως η συνεργασία μεταξύ σχολείου και οικογένειας είναι μια σύνθετη διαδικασία στην οποία εμπλέκονται τόσο παράγοντες που αφορούν στους γονείς (πχ. μορφωτικό επίπεδο των γονέων, οικογενειακό και κοινωνικό πλαίσιο, προσωπικές σχολικές εμπειρίες, προσδοκίες από το σχολείο και τους εκπαιδευτικούς κλπ. ) όσο και παράγοντες που αφορούν τους εκπαιδευτικούς (πχ. πολιτική του σχολείου και στάσεις των δασκάλων απέναντι στη γονεϊκή εμπλοκή, γνώσεις και αντιλήψεις για στρατηγικές γονεϊκής εμπλοκής κλπ.) . Η σύγκλιση απόψεων και πρακτικών μεταξύ των δύο πλευρών δεν είναι αυτονόητη∙ συχνά υπάρχουν εμπόδια ή/και συγκρούσεις, με αποτέλεσμα τον περιορισμό της ενεργού συμμετοχής των γονέων στη σχολική ζωή των παιδιών τους, τόσο ως προς το βαθμό όσο και την ποιότητα της συνεργασίας.
Σκοπός της επιμόρφωσης είναι οι εκπαιδευτικοί του σχολείου να ενημερωθούν και συζητήσουν για το πως θα μπορέσει το σχολείο να βελτιώσει την επικοινωνία του με τις οικογένειες των μαθητών.