Ενημερωτική Διάλεξη από τον Σύμβουλο Θετικών επιστημών κ. Διαμαντή Νικόλαο

You are currently viewing Ενημερωτική Διάλεξη από τον Σύμβουλο Θετικών επιστημών κ. Διαμαντή Νικόλαο

Στο 4ο Πειραματικό ΓΕΛ « Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης»  πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 12 Μαρτίου 2025 σ’ όλους τους εκπαιδευτικούς των Τρικάλων του κλάδου ΠΕ04 ενημερωτική διάλεξη με τίτλο «Το Πολλαπλό Βιβλίο που θα μοιραστεί από το Σεπτέμβριο του 2025 σε Δημοτικά, Γυμνάσια και Α΄ Λυκείου: Τι αλλάζει για εκπαιδευτικούς και μαθητές», από τον σύμβουλο θετικών επιστημών κ. Διαμαντή Νικόλαο.

Η διάλεξη αφορούσε τις σημαντικές αλλαγές που θα επιφέρει η εισαγωγή του Πολλαπλού Βιβλίου στην ελληνική εκπαίδευση, με σκοπό τη σταδιακή απομάκρυνση από τη παραδοσιακή αποστήθιση και την ενίσχυση της κριτικής σκέψης των μαθητών. Η πρωτοβουλία αυτή περιλαμβάνει την εφαρμογή ενός νέου συστήματος, σύμφωνα με το οποίο οι εκπαιδευτικοί θα έχουν τη δυνατότητα να επιλέγουν το διδακτικό βιβλίο από έναν κατάλογο εγκεκριμένων τίτλων, που θα διατίθενται τόσο σε έντυπη όσο και σε ψηφιακή μορφή μέσω της ψηφιακής βιβλιοθήκης.

Η πιλοτική εφαρμογή του Πολλαπλού Βιβλίου θα ξεκινήσει το σχολικό έτος 2025 και η πλήρης εφαρμογή του στην εκπαίδευση αναμένεται το 2026. Οι εκπαιδευτικοί θα μπορούν να επιλέγουν το καταλληλότερο βιβλίο για την τάξη τους, ενσωματώνοντας τη διαλεκτική διαδικασία μάθησης και επιτρέποντας στους μαθητές να αναπτύξουν την κριτική τους σκέψη μέσα από τη συνδυασμένη χρήση διαφορετικών βιβλίων και πηγών.

Ο κ. Διαμαντής ανέφερε ότι η φιλοσοφία πίσω από την εφαρμογή του πολλαπλού βιβλίου βασίζεται στην αποφυγή του «βιβλιοκεντρικού» μοντέλου μάθησης και της παπαγαλίας, προωθώντας αντίθετα ένα «γνωσιοκεντρικό» και κριτικό μοντέλο, το οποίο επιτρέπει στους μαθητές να αλληλεπιδρούν και να κατανοούν σε βάθος τη σχολική γνώση.

Η εν λόγω μεταρρύθμιση αποσκοπεί στην εμπλουτισμένη διδασκαλία και τη δημιουργία ενός μαθησιακού περιβάλλοντος που θα ενισχύει τη δημιουργικότητα και τη σκέψη των μαθητών, προσφέροντάς τους πολυάριθμα εργαλεία για την ανάπτυξη της μαθησιακής τους ικανότητας.

Αυτή η αλλαγή αποτελεί μέρος του ευρύτερου σχεδίου αναβάθμισης του εκπαιδευτικού συστήματος, με στόχο την επίτευξη πιο σύγχρονων και αποτελεσματικών μεθόδων διδασκαλίας και μάθησης.