Με ιδιαίτερη επιτυχία στέφθηκε η συμμετοχή του σχολείου μας στη γιορτή δημιουργίας και ψηφιακών δεξιοτήτων για μαθητές και μαθήτριες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με τίτλο «Ο Θε-ΤΑΛΩΣ συναντά τα e-trikala 2», η οποία πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 29 Απριλίου 2025 στην πλατεία Ρήγα Φεραίου των Τρικάλων.
Οι μαθητές και μαθήτριες του σχολείου παρουσίασαν ένα σύνολο εμπνευσμένων, καινοτόμων και άρτια τεκμηριωμένων έργων, τα οποία ανέδειξαν όχι μόνο τη δημιουργικότητά τους αλλά και την εξοικείωσή τους με τις ψηφιακές τεχνολογίες και τη σύγχρονη καλλιτεχνική έκφραση. Συγκεκριμένα, το σχολείο συμμετείχε με έξι δράσεις που εντυπωσίασαν το κοινό:
- Χάρτης 3D Εκτυπωμένος για Πλοήγηση Ατόμων με Προβλήματα Όρασης στα Μνημεία των Τρικάλων
Πρόκειται για ένα εξαιρετικά πρωτότυπο έργο κοινωνικού χαρακτήρα, που στοχεύει στην προσβασιμότητα ατόμων με προβλήματα όρασης στην πολιτιστική κληρονομιά της πόλης των Τρικάλων. Το έργο υλοποιήθηκε από τους μαθητές και τις μαθήτριες του Ομίλου «ΙοΤ & Ρομποτική» οι οποίοι σχεδίασαν και εκτύπωσαν έναν ανάγλυφο χάρτη της πόλης των Τρικάλων με τεχνολογία 3D printing. Στα σημεία όπου βρίσκονται μνημεία, αξιοθέατα ή αγάλματα, τοποθέτησαν κουμπιά που συνδέονται με Raspberry Pi, το οποίο προγραμμάτισαν οι ίδιοι/ες. Με το πάτημα κάθε κουμπιού, προβάλλεται σε συνδεδεμένη οθόνη ένα βίντεο με περιγραφή και ιστορικές πληροφορίες για το αντίστοιχο σημείο, που δημιούργησαν μαθητές και μαθήτριες σε προηγούμενη σχολική χρονιά. Το έργο αποτελεί παράδειγμα συνδυασμού τεχνολογίας, ενσυναίσθησης και πολιτιστικής ευαισθητοποίησης.
- Σύστημα Ψηφιακών Ανακοινώσεων
Οι μαθητές και οι μαθήτριες παρουσίασαν ένα σύγχρονο ψηφιακό σύστημα ανακοινώσεων, σχεδιασμένο να καλύπτει τις ανάγκες ενημέρωσης της σχολικής κοινότητας. Το σύστημα υλοποιήθηκε από τους μαθητές και τις μαθήτριες του Ομίλου «ΙοΤ & Ρομποτικής», το οποίο εγκαταστάθηκε σε Linux Server και έχει τη δυνατότητα να προβάλλει δράσεις, εκδηλώσεις και ανακοινώσεις σε μεγάλες οθόνες που είναι δικτυακά συνδεδεμένες και στρατηγικά τοποθετημένες σε καίρια σημεία του σχολείου.
Πέρα από τις ανακοινώσεις, το σύστημα μπορεί να προβάλλει εκπαιδευτικές ειδήσεις, ενημερώσεις και πολυμεσικό υλικό (βίντεο, εικόνες, κείμενο), καθιστώντας το ένα χρήσιμο εργαλείο επικοινωνίας. Ιδιαίτερα σημαντικό είναι το γεγονός ότι το περιεχόμενο ανανεώνεται απομακρυσμένα από εγκεκριμένους υπολογιστές εντός του σχολικού δικτύου, διευκολύνοντας έτσι την ευελιξία, την ταχύτητα και τον έλεγχο της πληροφορίας που προβάλλεται.
Η υλοποίηση της δράσης αυτής ανέδειξε τις γνώσεις των μαθητών/τριών σε θέματα δικτύωσης, διαχείρισης συστημάτων και ψηφιακής πληροφορίας, προσφέροντάς τους πολύτιμη εμπειρία στον σχεδιασμό πραγματικών λύσεων με κοινωνικό και παιδαγωγικό όφελος.
- Εικαστικό έργο με θέμα την Κλιματική Αλλαγή – «Ντιπ Green»
Μέσα από έναν συνδυασμό χρωμάτων, υφών και υλικών, η μαθήτρια Χασιώτη Λυδία αποτύπωσε τις αγωνίες όλων για το μέλλον του πλανήτη, δημιουργώντας αρχικά σε ψηφιακή μορφή κι έπειτα σε μορφή εικαστικού έργου, έναν πίνακα ζωγραφικής με οικολογικό και κοινωνικό μήνυμα. Το έργο «Ντιπ Green» εντυπωσίασε με τον συμβολισμό και την αισθητική του.
Περισσότερα Εδώ: https://youtu.be/3HFUJs4wpnw?si=3FFwpFYIxtbWqWme
- Graphic Novel: «Το Ψοφίμι» του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη
Η μαθήτρια Ντούβλη Άννα διασκεύασε το λογοτεχνικό έργο του Παπαδιαμάντη σε μορφή graphic novel, δίνοντας νέα ζωή και εικαστική διάσταση στο αφηγηματικό ύφος του μεγάλου Έλληνα συγγραφέα. Το αποτέλεσμα συνδύασε την αγάπη για τη λογοτεχνία με τις τεχνικές της ψηφιακής εικονογράφησης, φέρνοντας τον Παπαδιαμάντη πιο κοντά στη νέα γενιά.
- Ψηφιακή Σχολική Εφημερίδα
Η δημοσιογραφική ομάδα του σχολείου παρουσίασε τη ψηφιακή εφημερίδα που επιμελείται, με πλούσιο περιεχόμενο, άρθρα, ρεπορτάζ, και απόψεις για θέματα που απασχολούν τη σχολική κοινότητα και την κοινωνία ευρύτερα. Η εφημερίδα προβάλει την φωνή των μαθητών/τριών μέσα από ένα σύγχρονο μέσο.
Υπεύθυνοι για τις παραπάνω ομάδες και συνοδοί ήταν οι εκπαιδευτικοί Πληροφορικής του Ομίλου «ΙοΤ & Ρομποτική» κ.κ. Καλκάνης Θωμάς και Ταλάρη Αναστασία. Οι μαθητές του Ομίλου που συμμετείχαν ήταν: Καραμπούλης Ευάγγελος, Κουράκος Παναγιώτης-Σπυρίδων, Κρητικού Μαρία-Ευαγγελία, Κρούπης Δημήτριος, Μήτσιος Μάριος, Παπαγιαννούλη Μαρία, Παπανικολάου Κωνσταντίνος, Πέτρου Νικόλαος, Σκρέκας Παρασκευάς, Τσιχρίνης Χρήστος. Επιπλέον, συμμετείχαν και οι μαθητές/τριες: Αξούριστου Μαρία, Γιαννή Μαριάννα, Καλαντζή Μαρία, Κλαπανάρα Κωνσταντίνα, Λάμπα Ραφαέλα, Χασιώτη Λυδία.
Στη δράση Θε-ΤΑΛΩΣ συμμετείχαν, επίσης, οι τέσσερις καλλιτεχνικοί όμιλοι του σχολείου:
- Οι μαθητές παρουσίασαν βίντεο με τίτλο: «Τώρα… Αληθινά», που δημιουργήθηκε από τους ίδιους με πρωταγωνιστές τους ίδιους. Μέσα από το συγκεκριμένο βίντεο, η πόλη των Τρικάλων αναδεικνύεται ως τόπος έμπνευσης, δημιουργίας και αλληλεπίδρασης στους νέους ανθρώπους. Το Βαρούσι και το Φρούριο είναι η απόληξη των διαφορετικών διαδρομών των εφήβων που ξεκινούν από εσωτερικά ή εξωτερικά σημεία της πόλης.
- Επίσης, στην σκηνή του Θε-ΤΑΛΩΣ, χορευτικό τμήμα πέντε ατόμων παρουσίασε την μουσικοχορευτική σύνθεση “Human vs Nature” με θέμα την παραβίαση και κατάχρηση της φύσης από τον άνθρωπο.
- Επιπλέον, στο περίπτερο του σχολείου εκτέθηκαν εικαστικές δημιουργίες με θέμα την κλιματική αλλαγή.
Οι μαθητές που συμμετείχαν ήταν οι εξής:
Χορευτικό τμήμα: Κοντογεώργου Θεοδώρα, Σακελλαρίου Ραφαηλία, Λιακούμη Ιωάννα,Γκούτα Ελεάννα, Σχοινά Ευαγγελία.
Υπεύθυνες Εκπαιδευτικοί: Πουλιάνα Λουίζα, Τσιάκα Ζωή
Βίντεο: Γκούτα Ελεάννα, Λιακούμη Ιωάννα, Σχοινά Ευαγγελία, Ντάφου Φιλίτσα,Καραϊσκος Σωτήρης, Τσαγκαδόπουλος Σωκράτης, Παπανικολάου Κων/νος, Αθανασίου Φανή-Ιώ, Κουκοράβα Παρασκευή, Κλαπανάρα Κων/να, Γιαννή Μαρία-Άννα, Κωτούλας Βασίλης.
Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί: Ζήση Στεργιανή, Πουλιάνα Λουίζα
Εικαστικές Δημιουργίες: Παντέρα Ραφαηλία, Βούρδα Ιωάννα-Μαρία, Κιτσαντά Κων/να
Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Τσιάκα Ζωή
Η εκπαιδευτικός που συνόδευσε τους/τις μαθητές/τριες ήταν η κ. Τσιάκα Ζωή.
Η συμμετοχή του σχολείου μας επιβεβαίωσε για ακόμη μία φορά τον παιδαγωγικό προσανατολισμό του προς την καινοτομία, τη συμπερίληψη, την τεχνολογία και τον πολιτισμό. Οι δράσεις αυτές αποδεικνύουν πως η νέα γενιά έχει τη γνώση, τη φαντασία και τη διάθεση να δημιουργήσει ένα καλύτερο αύριο.