Συμμετοχική έρευνα δράσης στο 4ο Πειραματικό ΓΕΛ Τρικάλων “Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης” στο πλαίσιο πρωτοκόλλου συνεργασίας με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

You are currently viewing Συμμετοχική έρευνα δράσης στο 4ο Πειραματικό ΓΕΛ Τρικάλων “Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης” στο πλαίσιο πρωτοκόλλου συνεργασίας με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Την Τρίτη, 15/10/2024 υλοποιήθηκε στο 4ο Πειραματικό ΓΕΛ Τρικάλων «Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης» η πρώτη φάση της συμμετοχικής έρευνας δράσης του σχολείου μας στο πλαίσιο του πρωτοκόλλου συνεργασίας με το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών «Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης» του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, με θεματική τη σχολική ζωή. Ο κ. Ευάγγελος Αλαφροπάτης, Σύμβουλος Εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών της γερμανικής γλώσσας, ως συνεργάτης ερευνητής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας συνδιαμόρφωσε με τη μαθητική ερευνητική ομάδα του σχολείου μας και με τις συντονίστριες εκπαιδευτικούς κ.κ. Στεργιανή Ζήση, ΠΕ 02 και Λουίζα Πουλιάνα, ΠΕ 06, τον σκοπό της τρέχουσας έρευνας και αντίστοιχα ερευνητικά ερωτήματα. Στην έρευνα συνεργάζονται, επίσης, ο διευθυντής του σχολείου κ. Ευθύμιος Κουφογιάννης, ΠΕ02 και οι εκπαιδευτικοί Αθανάσιος Παπαδημητρίου, ΠΕ02, Άγγελος Κορκής, ΠΕ 04.02 και Γεωργία Πανάγου, ΠΕ03.
Σκοπός της έρευνας είναι η σε βάθος μελέτη οπτικών της σχολικής ζωής στις οποίες τα μέλη του σχολείου μας αποδίδουν μεγάλη σπουδαιότητα. Τα αποτελέσματα της έρευνας θα συμβάλλουν στην ανάπτυξη δράσεων με σκοπό, όχι την επιφανειακή ή παροδική βελτίωση της σχολικής ζωής, αλλά την ενίσχυση των θετικών στοιχείων της κουλτούρας του σχολείου μας, τον επαναπροσδιορισμό και τη σύσφιξη των ανθρωπίνων σχέσεων στο εσωτερικό του, τον εμπλουτισμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας, ώστε οι μαθητές να βρουν προσωπικό νόημα σε αυτήν, και την ενδυνάμωση της σχολικής κοινότητας συνολικά. Η έρευνα είναι μικτή, ποσοτική και ποιοτική, και δίνει τη δυνατότητα στις μαθήτριες και στους μαθητές να ασχοληθούν με επιστημονικές ερευνητικές τεχνικές και μεθόδους, να κατανοήσουν τα χαρακτηριστικά της κοινωνικής έρευνας και τους τρόπους αξιοποίησής της για την ανίχνευση, κατανόηση και επίλυση σημαντικών κοινωνικών προβλημάτων. Ταυτόχρονα, οι μαθήτριες και οι μαθητές θα αναπτύξουν αναλυτική και κριτική σκέψη και θα βελτιώσουν τις επικοινωνιακές τους δεξιότητες.