Στις 13-12-2024 υλοποιήθηκε στο 4ο Πειραματικό ΓΕΛ Τρικάλων «Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης» δίωρη συνεργατική διδασκαλία με τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης Φιλολόγων νομού Τρικάλων κο Αγαθοκλή Αζέλη και τις εκπαιδευτικούς του σχολείου Στεργιανή Ζήση, ΠΕ 02 και Λουίζα Πουλιάνα, ΠΕ 06, στο μάθημα της Λογοτεχνίας Α Λυκείου. Αντικείμενο της διδασκαλίας ήταν η δημιουργία του ποιήματος και ο διαφοροποιημένος τρόπος ανάγνωσής του, με πρωταρχικό παράδειγμα «Το ποίημα έρχεται από μακριά…» του Μιχάλη Γκανά.
Ο τίτλος του ποιήματος, ο ρόλος των εμπειριών και η μορφοποίησή τους μέσα από τη συνυποδηλωτική χρήση της γλώσσας, το πέρασμα στο βίωμα του αναγνώστη συνδέθηκαν με το ποίημα αναφοράς «Το ποίημα έρχεται από μακριά…», με αναγνωστικές προεκτάσεις στα ποιήματα «Σημείο αναγνωρίσεως» της Κικής Δημουλά και «Ιθάκη» του Κ.Π. Καβάφη, ποιήματα γνωστά στις μαθήτριες και στους μαθητές από πρότερες διδασκαλίες. Με το ποίημα «Ιθάκη» και την εκφραστική ανάγνωση του Sean Connery σε αγγλική μετάφραση από τους Edmund Keeley & Philip Sherrard δόθηκε η σκυτάλη στο μεταφραστικό ζήτημα και στη γλωσσική και κατ’ επέκταση νοηματική σύγκριση που η πολιτισμική αντιστοίχιση προσφέρει μέσα από τη λογοτεχνική γλώσσα.
Η συνεργατική διδασκαλία έδωσε τη δυνατότητα στις μαθήτριες και στους μαθητές να βιώσουν την ποίηση ως διαδικασία πολύπλευρη, συνεχή, διαλογική, η οποία ξεφεύγει από τα όρια ενός μόνου ποιήματος και διαπερνά τη βιωματική ανάγνωση άλλων ποιημάτων, φαινομενικά ασύνδετων, ωστόσο νοηματικά πλεγμένων με το αρχικό. Στα «άλλα» ποιήματα συγκαταλέγονται και τα μεταφρασμένα, που αναδεικνύουν αφενός τον δημιουργικό μόχθο της μετάφρασης, αφετέρου τις διαπολιτισμικές συνιστώσες εκφρασμένες λογοτεχνικά.
Ο κος Αζέλης, ως Φιλόλογος, Λογοτέχνης και Μεταφραστής έδωσε σε τούτη τη διδασκαλία πολυδιάστατη οπτική, μοιραζόμενος τις προσωπικές εμπειρίες για την ποιητική δημιουργία και ερωτήματα που τον απασχολούν στη διαδικασία της μετάφρασης. Για αυτό και ο Διευθυντής του σχολείου κος Ευθύμιος Κουφογιάννης, η Υποδιευθύντρια Λουίζα Πουλιάνα και η εκπαιδευτικός Στεργιανή Ζήση τον ευχαριστούν θερμά για την αποδοχή της πρόσκλησης και τη συνεργασία στις 13-12-2024, με τη δέσμευση για υλοποίηση δειγματικών διδασκαλιών στην τρέχουσα σχολική χρονιά, καθώς ο κύκλος της λογοτεχνικής δημιουργίας και του μεταφραστικού ζητήματος είναι πάντα ανοιχτός!